Picture

Picture
Mohamad Rizal Zainal

Sunday, November 28, 2010

SUSAHNYA CARI KERJA NI…

SAlAM...

Maaf sebab dah lama tak tulis kat dalam blog ni.. kali ini aku nak bagi tau start 13-11-2010 aku dah tamat belajar di Politeknik Shah Alam.. Sekarang ni aku tengah cari kerja yang sesuai dengan aku.. nak diikutkan banyak jugak ofer2 dari kabel2 aku (bukan kabel bawah tanah tau tapi kabel 2 kwn2 aku).. erm mak cik suruh apply kat Legend Hotel kat PWTC, tapi kat sana xnk pakai orang lagi lah..katenya dah penuh.. aku apply pulak kat Swiss Garden Hotel kat KL jgk, tp malangnya bosz kat situ nak ambik orang yang mempunyai pengalaman kerja 2 tahun pulak.. 2 yang sedih 2… oh ye lupa pulak nk bagi tau.. aku sebenarnya nk cari kerja yang berkaitan dgan elektrik.. sebab aku study kat Poli pun ambik jurusan elektrik.. so aku ingat nak cari kerja macam maintenance or wiring man le..

Tapi kje mcm 2 banyak masalah pulak.. mana xnye aku ini ada Sijil je, diorang nak yang ada Diploma xpun paling cikai PW4.. aku mana ada, kalu pengalaman keji maintenance 2 adalah.. 2 pun time practical LI dulu.. tp aku xkisah lah, yang pentimg ada kerja.. nak diikutkan sepanjang mggu lepas hampir setiap hari aku pergi apply kerja..tapi bwt mase sekarng ni de lagi panggilan le.. aku mulanya nk sangat kerja kat Bangsar Village Mall tp abang 2 kata tengah penuh..nnnt di call balik.. tapi tgok mcm xcall lg pun…

So aku sekarang x kisahlah dapat kerja apa sekarang yang penting aku dah start kerja 1 Dis 2010 ni.. apa pun doakan aku dapat kerja k..

Lupa nak cakap, Result Final Exam dah keluar.. aku dapat 3.76 Exam sem ni, tp HPNM aku sikit je 3.56 je..nak tau knp result sem ni aku tinggi.. aha lain warkah aku cite k.. aku nk ucapkan tahniah kpd semua bdk2 kelas aku yang dapat result yang cemerlang untuk sem ni n over all sem k.. lg satu aku nk pesan jangan lupa kat aku k..jg dri baik2 tau… kalau free kt kluar same2…

SALAM…

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Tinggalkan Link Anda Setelah Melawat Blog Ini. Terima Kasih.