Picture

Picture
Mohamad Rizal Zainal

Tuesday, May 26, 2009

SIAPALAH AKU DI SISINYA….

Hati ini tidak bisa,
Mengerti hati resah seorang sahabat,
Jiwa ini tidak mampu,
Mendengar getar gelisah seorang rakan,
Naluri ini tiada terdaya,
Meneladani naluri gundah seorang kawan,
Mata ini gagal mentafsir,
Renungan benci seorang teman…

Siapalah aku di sisinya,
Kehadiranku tiada makna,
Tiada kepentingan, tiada keistimewaan,
Siapalah aku di sisinya,
Bukan pilihannya sebagai teman setia,
Tidak layak berada di sampingnya,
Siapalah aku di sisinya,
Hanya baying kelam,
Tanpa wajah, tanpa kenangan…

Bila aku berbicara dia membisu,
Bila aku memujuk dia berpaling,
Bila aku hampir dia meminggir,
Sudahnya dia pinta aku menjauh…

Kalau itu pintamu teman,
Aku reda, aku akur,
Maka aku mohon permisi,
Biarlah aku menyepi dari laman hatimu,
Kerana aku sedar kini,
Kehadiranku di sisimu,
Rupanya tidak diperlukan,
Terima kasih teman atas secebis kemeseraan lalu..
Tinggllah teman, tinggallah kenangan,
Siapalah aku di sisinya….

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Tinggalkan Link Anda Setelah Melawat Blog Ini. Terima Kasih.