Picture

Picture
Mohamad Rizal Zainal

Wednesday, February 2, 2011

APA SALAH AKU...

Salam,

Mula2 aku nak ucapkan Selamat Tahun Baru Cina Kepada sesiapa yang terlibat..



Ari ini aku terasa macam nak pulak baca suarat kabar metro. Kenapa, sebab aku tertarik dengan muka depan die. Ye lah korangpun tau kan muka depan Metro ni kan cerita stok nak hangat2 je..dalam pulak agar boring..tp xpe lah asal dapat berita2 terkini.. Ah sambung balik pasal tadi, muka depan Metro hari ini cerita pasal mak terpaksa kawinkan anak dengan Mart Karpet sebab tak manpu bayar hutang karpet.



Klik link ni kalau nak baca beritanaya METRO

So nak dipendekkan cerita, aku pelik lah sanggup ibubapa nikahkan anak mereka dengan penjual karpet sebab tak mampu bayar hutang. Wajar ke..tak kot, sebab perkhawinan tu secara paksa, bukan rela.. Lagi satu, perkhawinan macam tu pastinya tak akan bahagia, dan akhirnya anak mereka akan dicerai ataupun ditinggalkan oleh suami mereka yang balik ke negara masing2. Suka ke tengok anak korang jadi janda muda. takkan tapi aku pelik sanggup dorang jual anak mereka ni, murah sangat ke maruah anak korang 2. Aku bukan nak menghina tapi kesian, yang jadi mangsanya bukan korang (ibu bapa) tapi anak korang.. Kalau dah janda, ada ke orang nak kat anak korang 2..Pikir lah masa akan datang, buat keputusan yang betul. Jangan menyesal di kemudian hari bila "ANAK KORANG JADI JANDA MUDA"

Aku ni pun bengang sangat dengan Mat2 Karpet ni..kenakan orang2 miskin terutamanya kat kampung dengan menjual karpet pada harga yang tak munasabah. Tau lah korang ni ayat manis..Sampai nenek tua pun cair, tapi jangan lah sampai menindas orang yang tak mampu..Pas tu kalau dorang tak mampu bayar korang mintak kawin dengan anak dorang..WOI SEDARLAH DIRI ITU SIKIT, KORANG INGAT KORANG TU HENSEM SABGAT KE, TAK SEDAR TUMPANG NEGARA ORANG PAS TU BUAT HAL PULAK.

Dah lah malas aku nak cerita panjang2, cume aku nak pesan 1 je, bukan nak hina tapi nasihat..Kalau tak mampu jangan lah hutang banyak2..sebab kalu tak mampu bayar, mungkin benda yang korang tak ingin akan terjadi kat korang. Fikir sendiri, sebelum buat sesuatu perkara..

Peace, LoveMalaysia..
Salam...

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sila Tinggalkan Link Anda Setelah Melawat Blog Ini. Terima Kasih.